Przejdź do głównej zawartości

DIY - MARMURKOWE MALOWANIE NA WODZIE


TWORZYMY KREATYWNIE Z DZIEĆMI

Kochani Nauczyciele/Rodzice,

Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat. 

Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :)


Maria Montessori uważała, iż dzieci poprzez twórczość m.in. MALOWANIE wyrażają swoje zdolności. Według niej ważną rolę odgrywa SAMODZIELNE TWORZENIE, a nie KOPIOWANIE czy NAŚLADOWANIE INNYCH.

Poprzez MALOWANIE możemy ćwiczyć MOTORYKĘ PRECYZYJNĄ oraz WZBOGACAĆ DZIECI WE WRAŻENIA ZMYSŁOWE poprzez odkrywanie formy i koloru.

Technika graficzno-malarska EBRU tj. "MARMURKOWE MALOWANIE NA WODZIE" uda się nie tylko każdemu dziecku, ale też dorosłemu i na pewno wyjdą WAM <<<NIEPOWTARZALNE DZIEŁA>>>.
ZACHĘCAMY DO TWORZENIA :)

DO WYKONANIA DZIEŁA TECHNIKĄ "EBRU" POTRZEBUJECIE:

1. GŁĘBSZEGO POJEMNIKA (najlepiej A3) Z WODĄ ZAGĘSZCZONĄ MĄKĄ ZIEMNIACZANĄ

2. FARB AKRYLOWYCH (różnokolorowych) LUB FARB DO MARMURKOWANIA (WAŻNE! wtedy wody nie zagęszczajcie mąką ziemniaczaną)

3. KARTEK A4 - BLOK CIENKI LUB TECHNICZNY

4. FARTUSZKA (aby się nie zabrudzić)

5. GRZEBIENIA (do wykonywania fantazyjnych wzroków)

I DO DZIEŁA ;)


  
JAK SIĘ WAM PODOBAJĄ? PODZIELCIE SIĘ TEŻ WASZYMI DZIEŁAMI ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

NAZWY KOLORÓW I ICH MIESZANKI

Zamieszczam Wam  6-stronicowy dokument, który poszerza wiedzę o kolorach. Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Abyście mogli rozpoznać turkusowy błękit od lazurowego, lawendę od fioletu ;) itp. ... Plik możecie skopiować i pobrać TUTAJ: file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/kolory%20Montessori.pdf Następnie pobawcie się w mieszanie kolorów: Do tego możecie wykorzystać wodę plus farby lub wodę i bibułkę w różnych kolorach - Czarujcie - Kolorujcie - Bawcie się Dobrze ;)   file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/mieszanka%20kolor%C3%B3w%20Montessori.pdf Dajcie znać w komentarzu czy się Wam podoba, może macie jakieś ...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...

NAUKA METODY LICZENIA WG MONTESSORI - lekcja trójstopniowa

W nauce MATEMATYKI wychodzimy od pojęć: "jedność", "dziesiątka"... Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka ETAP nr 1 - ZAPREZENTOWANIE DZIECKU SŁOWNICTWA Należy pokazać dziecku daną ilość i nazwać ją - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej. Mówimy Np. To jest jedność - i pokazujemy dziecku jedną perłę. UWAGA!!! Należy kilkukrotnie powtórzyć poszczególne nazwy, tak aby dziecko mogło przyporządkować każde słowo danemu obiektowi. ETAP nr 2 - PROSZĘ POKAŻ MI! Należy poprosić dziecko, aby pokazało daną ilość (jedność, dziesiątki, setki czy tysiąca) i nazwało ją np. "Proszę, abyś pokazał/pokazała mi dziesiąt...