W nauce MATEMATYKI wychodzimy od pojęć: "jedność", "dziesiątka"...
Kochani Nauczyciele/Rodzice,
Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.
Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :)
Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez: zrzutka
ETAP nr 1 - ZAPREZENTOWANIE DZIECKU SŁOWNICTWA
Należy pokazać dziecku daną ilość i nazwać ją - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej.
Mówimy Np. To jest jedność - i pokazujemy dziecku jedną perłę.
UWAGA!!! Należy kilkukrotnie powtórzyć poszczególne nazwy, tak aby dziecko mogło przyporządkować każde słowo danemu obiektowi.
ETAP nr 2 - PROSZĘ POKAŻ MI!
Należy poprosić dziecko, aby pokazało daną ilość (jedność, dziesiątki, setki czy tysiąca) i nazwało ją np. "Proszę, abyś pokazał/pokazała mi dziesiątkę" - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej.
Jeśli dla dziecka jest to zbyt trudne, należy wrócić do etapu nr 1.
Natomiast, gdy dziecko poprawnie i bez wahania wskazuje obiekt, przystępujemy do następnego etapu.
ETAP nr 3 - POWIEDZ CO TO JEST?
W etapie trzecim dorosły opisuje obiekt i pyta dziecko: "Powiedz mi co to jest?" a dziecko odpowiada np. "To jest setka!" - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej.
Jeśli ta część stwarza dziecku problemy, powinniśmy wówczas powrócić do etapu nr 2.
Gdy dziecko opanuje te trzy etapy:
- przyswoi dobrze słownictwo specjalistyczne zarówno zmysłem słuchu, jak i wzroku czy nawet dotyku, gdy jest to z danym słowem możliwe.
Dzięki :))) już wydrukowałam i pokazuję mojej sześciolatce!!!
OdpowiedzUsuńSuper, dziękuję za komentarz😊proszę jeszcze zaglądać, korzystać i dzielić się z innymi poprzez udostępnianie strony. Pozdrawiam zimowo😊
Usuń