Przejdź do głównej zawartości

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA


MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA
ĆWICZENIA

Kochani Nauczyciele/Rodzice,

Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat. 

Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :)

Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez: zrzutka


Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat

Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze:
* sprzątanie
* gotowanie
* pranie
My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą.
Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej.

WAŻNE są TRZY kroki:
1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego;
2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica;
3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło.

PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMIORNICA":

1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku: "durszlak" i kolorowe druciki; następnie pokazuje jak można celować nimi w otwory;
2. Dziecko ćwiczy pod okiem rodzica;
3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło.


Jak się Wam podoba taka zabawa dla dzieci? 
Naszemu maluchowi bardzo przypadła do gustu!




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Logiczna nauka języka angielskiego

Inspiracje Marii Montessori w nauce języka angielskiego "Wczesna nauka jest ściśle związana z ruchem i stymulacją sensoryczną oraz z powtarzaniem czynności zgodnie z zainteresowaniami dziecka." Zgadzam się ze słowami Marii Montessori, że małe dzieci mają niesamowitą zdolność do uczenia się nowych języków, gdy mają "przygotowane środowisko". Jak przygotować takie środowisko dla codziennych aktywności podczas nauki drugiego języka w domu?  Oto moje kilka wskazówek: Uważam, że pomysł Montessori dotyczący nauki poprzez praktyczne działania życiowe jest bardzo przydatny i można go stosować również do nauki angielskiego (lub innego) jako drugiego języka. Jedzenie, ubieranie się itp. są praktykowane codziennie i są świetne do powtarzania małych angielskich momentów, takich jak komentowanie "Załóż buty" tj. "Put on your shoes" czy "Włóż kapelusz na głowę" Put your hat on your head".  Dzieci ponadto lubią pracować kreatywnie i intuicyjnie d...

DLACZEGO BLOG MONTEMAMA?

Witam wszystkich Czytelników,     nazywam się Natalia Jarota, jestem mamą trójki rozbrykanych chłopaków - Mikołaja, Michała i Miłosza. Z zawodu jestem nauczycielką języka angielskiego, pracuję jako anglistka w szkołach i przedszkolach.   Muszę Wam przyznać, że uwielbiam moją pracę, a jeszcze bardziej dzieci, które wnoszą w nią wiele radości ;)  Prowadzę także grupy na FB m.in. ZadaniaDoLaminowania, gdzie staram się publikować dostępne pomoce idealne do zalaminowania i wielokrotnego korzystania w domu/przedszkolu, a także daję taką możliwość innym osobom mającym ciekawe propozycje również w takiej formie.  Na tym blogu będę umieszczała karty pracy CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE, abyście mogli z nich korzystać oraz udostępniać mojego bloga, jak największej liczbie osób np. na FB. Ponadto Wy Nauczyciele/Rodzice możecie mnie wesprzeć i motywować do dalszej pracy dla Was poprzez postawienie mi Wirtualnej Kawy, którą uwielbiam:   buycoffee.to/www.montemama...