Przejdź do głównej zawartości

DLACZEGO BLOG MONTEMAMA?

Witam wszystkich Czytelników,

 

 

nazywam się Natalia Jarota, jestem mamą trójki rozbrykanych chłopaków - Mikołaja, Michała i Miłosza. Z zawodu jestem nauczycielką języka angielskiego, pracuję jako anglistka w szkołach i przedszkolach. 
Muszę Wam przyznać, że uwielbiam moją pracę, a jeszcze bardziej dzieci, które wnoszą w nią wiele radości ;) 

Prowadzę także grupy na FB m.in. ZadaniaDoLaminowania, gdzie staram się publikować dostępne pomoce idealne do zalaminowania i wielokrotnego korzystania w domu/przedszkolu, a także daję taką możliwość innym osobom mającym ciekawe propozycje również w takiej formie. 

Na tym blogu będę umieszczała karty pracy CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE, abyście mogli z nich korzystać oraz udostępniać mojego bloga, jak największej liczbie osób np. na FB. Ponadto Wy Nauczyciele/Rodzice możecie mnie wesprzeć i motywować do dalszej pracy dla Was poprzez postawienie mi Wirtualnej Kawy, którą uwielbiam:  buycoffee.to/www.montemama.blogspot.com 

Z góry bardzo dziękuję Wam za to ;) 

Ponadto lubię otaczać się pięknymi przedmiotami i tworzyć je ....

Spytacie dlaczego blog MONTEMAMA??? MONTE ponieważ inspiruje mnie pedagogika Marii Montessori, nie tylko w pracy, ale także w domu


Pedagogika Montessori daje SWOBODĘ przede wszystkim naszym DZIECIOM, a nam pozwala na obserwację SAMODZIELNOŚCI naszych pociech już od pierwszych lat ich życia, co w rezultacie pozwoli nam ODPOCZĄĆ - BEZ STRESU, że dzieci oglądają kolejną głośną bajkę w telewizji bądź grają w nieodpowiednie do wieku dziecka gry na tablecie. Oczywiście całkowicie nie jestem temu przeciwna, ponieważ znam aktywności interaktywne, wpływające pozytywnie na rozwój dziecka, ale należy pamiętać, że DZIECI 2 - 5 LETNIE MOGĄ MIEĆ KONTAKT Z TABLETEM, TELEWIZJĄ MAX.1 GODZINĘ DZIENNIE - ODSYŁAM DO POCZYTANIA https://mataja.pl/2016/10/tablet-i-telewizja-plus-dziecko-to-zlo-nowe-wytyczne-amerykanskiej-akademii-pediatrycznej/  

PRZEDSTAWIĘ Wam POMYSŁY na ZAJMOWANIE naszych DZIECI prostymi przedmiotami, NIE KOSZTOWNYMI, dotyczącymi właśnie metody MONTESSORI.

na początku KOCHANI RODZICE ZAPAMIĘTAJCIE !!!     

1. OBSERWUJCIE I WSPOMAGAJCIE DZIECI W SAMODZIELNYM WYKONYWANIU ZADAŃ. WAŻNE, ABY NIE WYRĘCZAĆ DZIECI O ILE ONE O TO NIE PROSZĄ.

2. WYPOWIADAJCIE SIĘ DOBRZE O SWOICH DZIECIACH PODCZAS ICH OBECNOŚCI, A TAKŻE POD ICH NIEOBECNOŚĆ. TO WASZA KREW.

3. WZMACNIAJCIE I ROZWIJAJCIE TO CO W DZIECIACH DOBRE, DOCENIAJĄC PRZY TYM INDYWIDUALNE OSIĄGNIĘCIA I MOŻLIWOŚCI DZIECI.

4. BĄDŹCIE AKTYWNI W PRZYGOTOWYWANIU OTOCZENIA WASZYCH DZIECI O KTÓRE MUSICIE ZAWSZE DBAĆ. WAŻNE, ABY WSKAZAĆ DZIECIOM MIEJSCE, GDZIE ZNAJDUJĄ SIĘ KREATYWNE PRZEDMIOTY ROZWIJAJĄCE DZIECI I POCZĄTKOWO ZAPREZENTUJCIE ICH SPOSÓB UŻYCIA.

5. SŁUCHAJCIE I ODPOWIADAJCIE NA ZADANE NAWET NAJTRUDNIEJSZE PYTANIA DZIECI (NIE ZNACIE ODPOWIEDZI? ZNAJDŹCIE ODPOWIEDŹ W INTERNECIE ;))

6. KONFLIKT - ZDARZY SIĘ KAŻDEMU - RODZICE POKAŻCIE DZIECIOM JAKIE BĘDĄ JEGO KONSEKWENCJE - UŁATWICIE PRZEZ TO DZIECIOM ROZWIĄZANIE PROBLEMU.

7. BŁĘDY - POPEŁNIAMY WSZYSCY - ZATEM SZANUJMY DZIECI I DOCEŃMY ICH STARANIA, ALE NIE POZWÓLMY ABY AKTYWNOŚĆ JEDNEGO DZIECKA OGRANICZAŁA WOLNOŚĆ DRUGIEGO.

8. DZIECKO ODPOCZYWA - MA DO TEGO PRAWO, A MY RODZICE MUSIMY ZROZUMIEĆ, ABY NIE ZMUSZAĆ DZIECI PODCZAS ICH ODPOCZYNKU DO INNYCH FORM AKTYWNOŚCI I DAĆ IM CHWILĘ NA ROZMYŚLANIE.

9. WSPIERAJMY DZIECI W ODNALEZIENIU WŁASNYCH FORM AKTYWNOŚCI, STARAJĄC SIĘ OFEROWAĆ SZEREG INSPIRACJI WŁAŚNIE DLA NICH - KAŻDY Z NAS MA INNY STYL POZNAWCZY I NASZA POMOC JEST KONIECZNA - POLECAM KSIĄŻKĘ LAUREN BRADWAY I BARBARY ALBERS HILL "JAK WSZECHSTRONNIE ROZWINĄĆ ZDOLNOŚCI DZIECKA", W KTÓREJ JEST TEST, KTÓRY ZAMIESZCZĘ NA MOIM BLOGU.

10. TRAKTUJMY DZIECI Z NAJWYŻSZĄ KULTURĄ DAJĄC IM WSZYSTKO CO MAMY W SOBIE NAJLEPSZE I DO NASZEJ DYSPOZYCJI.
  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

NAZWY KOLORÓW I ICH MIESZANKI

Zamieszczam Wam  6-stronicowy dokument, który poszerza wiedzę o kolorach. Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Abyście mogli rozpoznać turkusowy błękit od lazurowego, lawendę od fioletu ;) itp. ... Plik możecie skopiować i pobrać TUTAJ: file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/kolory%20Montessori.pdf Następnie pobawcie się w mieszanie kolorów: Do tego możecie wykorzystać wodę plus farby lub wodę i bibułkę w różnych kolorach - Czarujcie - Kolorujcie - Bawcie się Dobrze ;)   file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/mieszanka%20kolor%C3%B3w%20Montessori.pdf Dajcie znać w komentarzu czy się Wam podoba, może macie jakieś ...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...

NAUKA METODY LICZENIA WG MONTESSORI - lekcja trójstopniowa

W nauce MATEMATYKI wychodzimy od pojęć: "jedność", "dziesiątka"... Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka ETAP nr 1 - ZAPREZENTOWANIE DZIECKU SŁOWNICTWA Należy pokazać dziecku daną ilość i nazwać ją - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej. Mówimy Np. To jest jedność - i pokazujemy dziecku jedną perłę. UWAGA!!! Należy kilkukrotnie powtórzyć poszczególne nazwy, tak aby dziecko mogło przyporządkować każde słowo danemu obiektowi. ETAP nr 2 - PROSZĘ POKAŻ MI! Należy poprosić dziecko, aby pokazało daną ilość (jedność, dziesiątki, setki czy tysiąca) i nazwało ją np. "Proszę, abyś pokazał/pokazała mi dziesiąt...