Przejdź do głównej zawartości

DLACZEGO BLOG MONTEMAMA?

Witam wszystkich Czytelników,

 

 

nazywam się Natalia Jarota, jestem mamą trójki rozbrykanych chłopaków - Mikołaja, Michała i Miłosza. Z zawodu jestem nauczycielką języka angielskiego, pracuję jako anglistka w szkołach i przedszkolach. 
Muszę Wam przyznać, że uwielbiam moją pracę, a jeszcze bardziej dzieci, które wnoszą w nią wiele radości ;) 

Prowadzę także grupy na FB m.in. ZadaniaDoLaminowania, gdzie staram się publikować dostępne pomoce idealne do zalaminowania i wielokrotnego korzystania w domu/przedszkolu, a także daję taką możliwość innym osobom mającym ciekawe propozycje również w takiej formie. 

Na tym blogu będę umieszczała karty pracy CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE, abyście mogli z nich korzystać oraz udostępniać mojego bloga, jak największej liczbie osób np. na FB. Ponadto Wy Nauczyciele/Rodzice możecie mnie wesprzeć i motywować do dalszej pracy dla Was poprzez postawienie mi Wirtualnej Kawy, którą uwielbiam:  buycoffee.to/www.montemama.blogspot.com 

Z góry bardzo dziękuję Wam za to ;) 

Ponadto lubię otaczać się pięknymi przedmiotami i tworzyć je ....

Spytacie dlaczego blog MONTEMAMA??? MONTE ponieważ inspiruje mnie pedagogika Marii Montessori, nie tylko w pracy, ale także w domu


Pedagogika Montessori daje SWOBODĘ przede wszystkim naszym DZIECIOM, a nam pozwala na obserwację SAMODZIELNOŚCI naszych pociech już od pierwszych lat ich życia, co w rezultacie pozwoli nam ODPOCZĄĆ - BEZ STRESU, że dzieci oglądają kolejną głośną bajkę w telewizji bądź grają w nieodpowiednie do wieku dziecka gry na tablecie. Oczywiście całkowicie nie jestem temu przeciwna, ponieważ znam aktywności interaktywne, wpływające pozytywnie na rozwój dziecka, ale należy pamiętać, że DZIECI 2 - 5 LETNIE MOGĄ MIEĆ KONTAKT Z TABLETEM, TELEWIZJĄ MAX.1 GODZINĘ DZIENNIE - ODSYŁAM DO POCZYTANIA https://mataja.pl/2016/10/tablet-i-telewizja-plus-dziecko-to-zlo-nowe-wytyczne-amerykanskiej-akademii-pediatrycznej/  

PRZEDSTAWIĘ Wam POMYSŁY na ZAJMOWANIE naszych DZIECI prostymi przedmiotami, NIE KOSZTOWNYMI, dotyczącymi właśnie metody MONTESSORI.

na początku KOCHANI RODZICE ZAPAMIĘTAJCIE !!!     

1. OBSERWUJCIE I WSPOMAGAJCIE DZIECI W SAMODZIELNYM WYKONYWANIU ZADAŃ. WAŻNE, ABY NIE WYRĘCZAĆ DZIECI O ILE ONE O TO NIE PROSZĄ.

2. WYPOWIADAJCIE SIĘ DOBRZE O SWOICH DZIECIACH PODCZAS ICH OBECNOŚCI, A TAKŻE POD ICH NIEOBECNOŚĆ. TO WASZA KREW.

3. WZMACNIAJCIE I ROZWIJAJCIE TO CO W DZIECIACH DOBRE, DOCENIAJĄC PRZY TYM INDYWIDUALNE OSIĄGNIĘCIA I MOŻLIWOŚCI DZIECI.

4. BĄDŹCIE AKTYWNI W PRZYGOTOWYWANIU OTOCZENIA WASZYCH DZIECI O KTÓRE MUSICIE ZAWSZE DBAĆ. WAŻNE, ABY WSKAZAĆ DZIECIOM MIEJSCE, GDZIE ZNAJDUJĄ SIĘ KREATYWNE PRZEDMIOTY ROZWIJAJĄCE DZIECI I POCZĄTKOWO ZAPREZENTUJCIE ICH SPOSÓB UŻYCIA.

5. SŁUCHAJCIE I ODPOWIADAJCIE NA ZADANE NAWET NAJTRUDNIEJSZE PYTANIA DZIECI (NIE ZNACIE ODPOWIEDZI? ZNAJDŹCIE ODPOWIEDŹ W INTERNECIE ;))

6. KONFLIKT - ZDARZY SIĘ KAŻDEMU - RODZICE POKAŻCIE DZIECIOM JAKIE BĘDĄ JEGO KONSEKWENCJE - UŁATWICIE PRZEZ TO DZIECIOM ROZWIĄZANIE PROBLEMU.

7. BŁĘDY - POPEŁNIAMY WSZYSCY - ZATEM SZANUJMY DZIECI I DOCEŃMY ICH STARANIA, ALE NIE POZWÓLMY ABY AKTYWNOŚĆ JEDNEGO DZIECKA OGRANICZAŁA WOLNOŚĆ DRUGIEGO.

8. DZIECKO ODPOCZYWA - MA DO TEGO PRAWO, A MY RODZICE MUSIMY ZROZUMIEĆ, ABY NIE ZMUSZAĆ DZIECI PODCZAS ICH ODPOCZYNKU DO INNYCH FORM AKTYWNOŚCI I DAĆ IM CHWILĘ NA ROZMYŚLANIE.

9. WSPIERAJMY DZIECI W ODNALEZIENIU WŁASNYCH FORM AKTYWNOŚCI, STARAJĄC SIĘ OFEROWAĆ SZEREG INSPIRACJI WŁAŚNIE DLA NICH - KAŻDY Z NAS MA INNY STYL POZNAWCZY I NASZA POMOC JEST KONIECZNA - POLECAM KSIĄŻKĘ LAUREN BRADWAY I BARBARY ALBERS HILL "JAK WSZECHSTRONNIE ROZWINĄĆ ZDOLNOŚCI DZIECKA", W KTÓREJ JEST TEST, KTÓRY ZAMIESZCZĘ NA MOIM BLOGU.

10. TRAKTUJMY DZIECI Z NAJWYŻSZĄ KULTURĄ DAJĄC IM WSZYSTKO CO MAMY W SOBIE NAJLEPSZE I DO NASZEJ DYSPOZYCJI.
  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Logiczna nauka języka angielskiego

Inspiracje Marii Montessori w nauce języka angielskiego "Wczesna nauka jest ściśle związana z ruchem i stymulacją sensoryczną oraz z powtarzaniem czynności zgodnie z zainteresowaniami dziecka." Zgadzam się ze słowami Marii Montessori, że małe dzieci mają niesamowitą zdolność do uczenia się nowych języków, gdy mają "przygotowane środowisko". Jak przygotować takie środowisko dla codziennych aktywności podczas nauki drugiego języka w domu?  Oto moje kilka wskazówek: Uważam, że pomysł Montessori dotyczący nauki poprzez praktyczne działania życiowe jest bardzo przydatny i można go stosować również do nauki angielskiego (lub innego) jako drugiego języka. Jedzenie, ubieranie się itp. są praktykowane codziennie i są świetne do powtarzania małych angielskich momentów, takich jak komentowanie "Załóż buty" tj. "Put on your shoes" czy "Włóż kapelusz na głowę" Put your hat on your head".  Dzieci ponadto lubią pracować kreatywnie i intuicyjnie d...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...