Przejdź do głównej zawartości

DIY - ŁAPACZ SNÓW


INSPIRACJE INDYJSKIE - PROSTA PIĘKNA DEKORACJA

Kochani Nauczyciele/Rodzice,

Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat. 

Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :)

Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez: zrzutka


Zgodnie z tradycją indyjską ŁAPACZE SNÓW wykonywane są z miękkiego drzewa np. wierzbowego oczywiście mającego kształt koła.
Środek wypełnia rodzaj sieci pajęczej z: rzemienia, sznurka, wełny, muliny czy też wstążki.

Według Indian, którzy wierzą w nadprzyrodzoną moc łapaczy snów, sny zarówno dobre, jak i złe zsyłane są z nocnego i ciemnego nieba.

ZŁE SNY - wielkie i niezdarne wpadają i zatrzymują się w sieci, aby poranne Słońce spowodowało ich ulotnienie wraz z rosą.

DOBRE SNY - małe oraz sprytne przeciskając się przez łapacza - spływają delikatnie po piórkach na śpiącego i uprzyjemniają jego odpoczynek.

KSZTAŁT KOŁA - symbolizuje krąg czasu, Ziemię, cztery strony świata w których żyją ludzie

SIEĆ - symbolizuje jedność rodziny oraz wszystkie ich powiązania

WIĘZY - to symbol więzów rodzinnych

GDZIE NAJLEPIEJ UMIEŚCIĆ ŁAPACZ SNÓW?

Najlepiej zawiesić go w takim miejscu, gdzie sięgają promienie słoneczne tj. w oknie.




CO POTRZEBUJEMY DO JEGO WYKONANIA?

Wykonując łapacz snów należy pamiętać żeby, aby zatrzymał wszystkie złe sny, a przepuszczał tylko dobre, najlepiej przygotować następujące ozdoby:
 
– koraliki: spełniają sny
– piórka: spełniają sny i symbolizują oddech lub powietrze
– futerko: zapewnia wygodę i ciepło
– materiał w kolorze turkusu: sprowadza siłę
- inne ozdoby np. SZTUCZNE KWIATKI 
* i oczywiście drewniane kółko - może być wianuszek ;)











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Logiczna nauka języka angielskiego

Inspiracje Marii Montessori w nauce języka angielskiego "Wczesna nauka jest ściśle związana z ruchem i stymulacją sensoryczną oraz z powtarzaniem czynności zgodnie z zainteresowaniami dziecka." Zgadzam się ze słowami Marii Montessori, że małe dzieci mają niesamowitą zdolność do uczenia się nowych języków, gdy mają "przygotowane środowisko". Jak przygotować takie środowisko dla codziennych aktywności podczas nauki drugiego języka w domu?  Oto moje kilka wskazówek: Uważam, że pomysł Montessori dotyczący nauki poprzez praktyczne działania życiowe jest bardzo przydatny i można go stosować również do nauki angielskiego (lub innego) jako drugiego języka. Jedzenie, ubieranie się itp. są praktykowane codziennie i są świetne do powtarzania małych angielskich momentów, takich jak komentowanie "Załóż buty" tj. "Put on your shoes" czy "Włóż kapelusz na głowę" Put your hat on your head".  Dzieci ponadto lubią pracować kreatywnie i intuicyjnie d...

DLACZEGO BLOG MONTEMAMA?

Witam wszystkich Czytelników,     nazywam się Natalia Jarota, jestem mamą trójki rozbrykanych chłopaków - Mikołaja, Michała i Miłosza. Z zawodu jestem nauczycielką języka angielskiego, pracuję jako anglistka w szkołach i przedszkolach.   Muszę Wam przyznać, że uwielbiam moją pracę, a jeszcze bardziej dzieci, które wnoszą w nią wiele radości ;)  Prowadzę także grupy na FB m.in. ZadaniaDoLaminowania, gdzie staram się publikować dostępne pomoce idealne do zalaminowania i wielokrotnego korzystania w domu/przedszkolu, a także daję taką możliwość innym osobom mającym ciekawe propozycje również w takiej formie.  Na tym blogu będę umieszczała karty pracy CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE, abyście mogli z nich korzystać oraz udostępniać mojego bloga, jak największej liczbie osób np. na FB. Ponadto Wy Nauczyciele/Rodzice możecie mnie wesprzeć i motywować do dalszej pracy dla Was poprzez postawienie mi Wirtualnej Kawy, którą uwielbiam:   buycoffee.to/www.montemama...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...