Przejdź do głównej zawartości

Logiczna nauka języka angielskiego

Inspiracje Marii Montessori w nauce języka angielskiego

"Wczesna nauka jest ściśle związana z ruchem i stymulacją sensoryczną oraz z powtarzaniem czynności zgodnie z zainteresowaniami dziecka."

Zgadzam się ze słowami Marii Montessori, że małe dzieci mają niesamowitą zdolność do uczenia się nowych języków, gdy mają "przygotowane środowisko".

Jak przygotować takie środowisko dla codziennych aktywności podczas nauki drugiego języka w domu? 

Oto moje kilka wskazówek:

Uważam, że pomysł Montessori dotyczący nauki poprzez praktyczne działania życiowe jest bardzo przydatny i można go stosować również do nauki angielskiego (lub innego) jako drugiego języka. Jedzenie, ubieranie się itp. są praktykowane codziennie i są świetne do powtarzania małych angielskich momentów, takich jak komentowanie

"Załóż buty" tj. "Put on your shoes" czy "Włóż kapelusz na głowę" Put your hat on your head". 

Dzieci ponadto lubią pracować kreatywnie i intuicyjnie dlatego też, należy podsuwać im także ćwiczenia/zadania logiczne, których celem jest rozwijanie logicznego myślenia już od najmłodszych lat. Oto moja propozycja: Logiczny język angielski - Karty pracy:

Zobaczcie tutaj: 

https://www.canva.com/design/DAGFI9uBE8E/nRr-wsh9wNQDB_VwI3j gw/viewutm_content=DAGFI9uBE8E&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Życzę owocnej pracy i pozdrawiam,

Natalia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

NAZWY KOLORÓW I ICH MIESZANKI

Zamieszczam Wam  6-stronicowy dokument, który poszerza wiedzę o kolorach. Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Abyście mogli rozpoznać turkusowy błękit od lazurowego, lawendę od fioletu ;) itp. ... Plik możecie skopiować i pobrać TUTAJ: file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/kolory%20Montessori.pdf Następnie pobawcie się w mieszanie kolorów: Do tego możecie wykorzystać wodę plus farby lub wodę i bibułkę w różnych kolorach - Czarujcie - Kolorujcie - Bawcie się Dobrze ;)   file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/mieszanka%20kolor%C3%B3w%20Montessori.pdf Dajcie znać w komentarzu czy się Wam podoba, może macie jakieś ...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...

NAUKA METODY LICZENIA WG MONTESSORI - lekcja trójstopniowa

W nauce MATEMATYKI wychodzimy od pojęć: "jedność", "dziesiątka"... Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka ETAP nr 1 - ZAPREZENTOWANIE DZIECKU SŁOWNICTWA Należy pokazać dziecku daną ilość i nazwać ją - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej. Mówimy Np. To jest jedność - i pokazujemy dziecku jedną perłę. UWAGA!!! Należy kilkukrotnie powtórzyć poszczególne nazwy, tak aby dziecko mogło przyporządkować każde słowo danemu obiektowi. ETAP nr 2 - PROSZĘ POKAŻ MI! Należy poprosić dziecko, aby pokazało daną ilość (jedność, dziesiątki, setki czy tysiąca) i nazwało ją np. "Proszę, abyś pokazał/pokazała mi dziesiąt...