Przejdź do głównej zawartości

TRÓJKĄTY PROSTOKĄTNE MONTESSORI - DARMOWY SZABLON


UKŁADANKA MONTESSORI

Kochani Nauczyciele/Rodzice,

Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat. 

Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :)

Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez: zrzutka


Montessori używała do pracy z dziećmi trójkąty prostokątne, które wspaniale uczą geometrii oraz koordynacji oko-ręka.

Kocham kreatywność i uważam, iż dzięki tej układance dzieci poznają kreatywnie matematykę.

TWÓRZMY RAZEM z NASZYM DZIECKIEM RÓŻNE WZORY :)


Oryginalne motessoriańskie trójkąty drewniane są kosztowne. Przykładowo w sklepie Niebieskie trójkąty w sklepie alezabawki kosztują obecnie 80,00 PLN.
 
Na szczęście możemy łatwo i niedrogo zrobić je we własnym domu. Możecie zrobić je z tektury, lecz sprawdziłam i polecam użyć pianki, którą możemy dostać w sklepach papierniczych w różnych kolorach.
Uważam, że jest ona właściwa, gdyż łatwo się wycina i czyści, a także jest wielorazowego użytku (ważne, aby pianka miała ok. 3mm).



Wycięte 12 trójkątów prostokątnych, które dla UŁATWIENIA UDOSTĘPNIAM zatem możecie je pobrać na własne potrzeby tutaj: Montemama trójkąty służą do eksperymentowania tj. możecie tworzyć różne kształty. Moje dziecko chętnie z nimi pracuje tworząc gwiazdy, piramidy i wiele innych...



 Mam nadzieję, że udostępniona układanka umili czas Waszym dzieciom i proszę o Wasze komentarze :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

NAZWY KOLORÓW I ICH MIESZANKI

Zamieszczam Wam  6-stronicowy dokument, który poszerza wiedzę o kolorach. Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Abyście mogli rozpoznać turkusowy błękit od lazurowego, lawendę od fioletu ;) itp. ... Plik możecie skopiować i pobrać TUTAJ: file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/kolory%20Montessori.pdf Następnie pobawcie się w mieszanie kolorów: Do tego możecie wykorzystać wodę plus farby lub wodę i bibułkę w różnych kolorach - Czarujcie - Kolorujcie - Bawcie się Dobrze ;)   file:///C:/Users/natal/OneDrive/Pulpit/ZDL/mieszanka%20kolor%C3%B3w%20Montessori.pdf Dajcie znać w komentarzu czy się Wam podoba, może macie jakieś ...

ZASADA TRZECH KROKÓW - ĆWICZENIA

MOTORYKA MAŁA I KOORDYNACJA OKO - RĘKA ĆWICZENIA Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka Przedział wiekowy: 1,5 - 4,5 lat Dzieci interesuje to co robi mama/tata w domu i naśladują nasze: * sprzątanie * gotowanie * pranie My dorośli wykonujemy te czynności, aby osiągnąć określone cele, a dla dzieci są one zabawą. Informacją dla nas, że nasze dziecko jest zadowolone jest powtarzanie czynności lub chętne wracanie do niej. WAŻNE są TRZY kroki: 1. Rodzic/nauczyciel pokazuje dziecku coś nowego; 2. Dziecko ćwiczy nowy materiał pod okiem rodzica; 3. Dziecko stosuje to czego się nauczyło. PRZYKŁAD "KOLOROWA OŚMI...

NAUKA METODY LICZENIA WG MONTESSORI - lekcja trójstopniowa

W nauce MATEMATYKI wychodzimy od pojęć: "jedność", "dziesiątka"... Kochani Nauczyciele/Rodzice, Umieszczane materiały w formie PDF na tej stronie i grupie FB ZadaniaDoLaminowania są dla Was, abyście mogli z nich korzystać bez opłat.  Jeśli podoba się Wam moja praca, możecie wesprzeć mojego Bloga, oglądając reklamy, udostępniając mojego bloga np. na Facebooku - z góry dziękuję tym, którzy to zrobią :) Ponadto możecie wesprzeć mnie poprzez:  zrzutka ETAP nr 1 - ZAPREZENTOWANIE DZIECKU SŁOWNICTWA Należy pokazać dziecku daną ilość i nazwać ją - najpierw we właściwym porządku, potem w kolejności losowej. Mówimy Np. To jest jedność - i pokazujemy dziecku jedną perłę. UWAGA!!! Należy kilkukrotnie powtórzyć poszczególne nazwy, tak aby dziecko mogło przyporządkować każde słowo danemu obiektowi. ETAP nr 2 - PROSZĘ POKAŻ MI! Należy poprosić dziecko, aby pokazało daną ilość (jedność, dziesiątki, setki czy tysiąca) i nazwało ją np. "Proszę, abyś pokazał/pokazała mi dziesiąt...